MTB Skandia Maraton Lang Team 16.09.2012

Facebook Dnia 16.09.2012 roku w Dąbrowie Górniczej odbędą się Mistrzostwa Polski w Maratonie MTB Lang Team. Otwarta impreza dla wszystkich, którzy są pasjonatami dwóch kółek. Nasze miasto znów zamieni się na jeden dzień w kolarską stolicę Polski za sprawą imprezy o międzynarodowym zasięgu.

Mistrzostwa te są częścią cyklu Skandia Maraton Lang Team. Organizowane przez Czesława Langa już po raz szósty, pierwszy raz natomiast w Dąbrowie Górniczej. Tegoroczny sezon rozpoczął się 16 maja w Krakowie, kończy go natomiast wyścig w Dąbrowie Górniczej.

Skandia Maraton Lang Team to jeden z najpopularniejszych cykli maratonów rowerowych w Polsce. Od samego początku jest znany i lubiany wśród pasjonatów dwóch kółek. Dzięki niemu wiele osób spełniło swoje marzenia o kolarskim sukcesie, a jazda na rowerze się upowszechnia. W imprezie biorą udział zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Zgłaszają się i pojedynczy zawodnicy, i całe rodziny. Uczestnicy startują w 29 kategoriach wiekowych, a na zwycięzców czekają cenne nagrody. Aby wziąć udział w Skandia Maraton Lang Team wystarczy mieć rower i kask, o resztę zadbają organizatorzy.

Tegoroczna trasa Mistrzostw w Dąbrowie Górniczej będzie przebiegała przez malownicze tereny miasta, w okolicy zbiorników wodnych Pogoria III oraz IV oraz przez Wzgórza Trzebiesławickie. Przygotowana trasa charakteryzuje się zróżnicowaną formą terenu, co wpływa istotnie na poziom trudności wyścigu.

Mistrzostwa odbywają się na trzech różnych dystansach w różnych kategoriach wiekowych:

Mini – 40 km, która przebiega głównie ścieżkami rowerowymi i asfaltowymi przy jeziorach Pogoria, oraz trasami i drogami leśnymi.
Medio – 75 km, w początkowym i końcowym odcinku trasa jak w Mini, jednak środkowa część utrudni całą trasę, gdyż będzie wiodła przez leśne tereny Trzebiesławic, w których pełno niełatwych zjazdów i stromych podjazdów
Grand Fondo – 108 km trasa przebiega tą samą drogą co Medio, jednak z dwukrotnym przejazdem środkowego odcinka.

W mistrzostwach mogą wziąć udział wszystkie chętne osoby, zawodowcy, jak i amatorzy kolarstwa, wystarczy ukończone 18 lat, (poniżej 18. roku życia, za pisemna zgodą i/lub opieką rodzica/opiekuna prawnego). Obowiązkiem jest posiadanie kasku. Każdy zawodnik na dystansie Mini, Medio i Grand Fondo otrzyma numer startowy z chipem, a załoga sędziowska będzie dbała o profesjonalny pomiar czasu na pokonywanym dystansie.

Zapisu uczestników dokonać można w przeddzień Mistrzostw w godz. 16.00-19.00 w biurze zawodów lub w dniu Maratonu w godz. 8:00-10.30 w Parku Hallera.

Oficjalne rozpoczęcie Mistrzostw odbędzie się 16.09.2012 o godz. 10:40 w Parku Hallera, skąd o godz. 11:00 wyruszą zawodnicy na trzy przygotowane dla nich pętle.

olo81olo81 11 Sep 2012 04:09
Dodaj nową wypowiedź
- +