08.09.2012 - Rowerowy festiwal w Katowicach

Facebook W weekend Katowice ponownie opanują miłośnicy dwóch kółek.

W Katowicach udowodnią, że kochają rower…

Autor: Piotr Kalsztyn
Poznajcie zapierające dech w piersiach opowieści amerykańskich ostrokołowców, zobaczcie fascynującą opowieść o podróży tandemem przez wschodnie pogranicze Polski oraz podrasujcie swoje koła niczym rasowi tunerzy z MTV. To wszystko już w ten weekend w Kinoteatrze Rialto i przestrzeni miejskiej Katowic.
Na pożegnanie wakacji członkowie Polskiego Forum Edukacji Europejskiej zapraszają wszystkich do udziału w rowerowej grze miejskiej, warsztatach rowerowych oraz w jedynym na Śląsku przeglądzie filmów rowerowych.
Na kole przez Katowice

ROWEROWA GRA MIEJSKA

Podczas gry miejskiej będzie można poznać stolicę Górnego Śląska z wodnej (!) i rowerowej perspektywy, sprawdzić długość katowickich ścieżek rowerowych, a po drodze wpaść na tajemnicze tropy, rozwiązać kilka zagadek, przekonać się w jakich okolicznościach Modernistyczne Katowice wraz z ich mieszkańcami wypełzły z wody.W zabawie udział mogą wziąć wszyscy, którzy lubią spędzać czas poza domem, poznawać nowe miejsca i ludzi. Członkowie rodzin, grupy znajomych będą mieli możliwość stworzyć drużynę, która na rowerach pojedzie po zwycięstwo. Na najlepszych czekać będą nagrody.

Miejsce akcji: Katowice
Start: Park Powstańców Śląskich (obok Spodka)
8 września - sobota, godz. 10:00
Przewidywany czas gry: 3 godziny

Dla kogo: dzieci, młodzież, dorośli, a więc wszyscy!Zbierz grupę znajomych, krewnych (od trzech do pięciu osób, z których przynajmniej jedna musi być pełnoletnia).
Zarejestrujcie swoją drużynę do 7 września br. włącznie wysyłając maila na adres: lp.gro.eefp|oruib#lp.gro.eefp|oruib W treści maila podajcie imię i nazwisko każdego uczestnika, jego wiek, nazwę drużyny, numer telefonu komórkowego zespołu (tak żebyśmy mogli kontaktować się z Wami podczas gry) oraz e-mail kontaktowy. Drużyny można również zgłaszać osobiście w dniu gry, na starcie, do godz. 9:30.
Więcej informacji oraz regulamin gry: http://www.pfee.org.pl, na Facebooku „Katowice na rowery”, a także w holu kinoteatru Rialto.
Pokaż jak bardzo go kochasz
SESJA ZDJĘCIOWA Z ROWEREM – 7 WRZEŚNIA – DOLINA TRZECH STAWÓW
Zapraszamy wszystkich uczestników dni miasta Katowice do odwiedzenia 7 września od godz. 15:00 atelier fotograficznego w Dolinie Trzech Stawów. Fotograf w profesjonalny sposób zrobi Wam zdjęcie z ulubionym jednośladem, udokumentuje Wasze oddanie i uwielbienie dla roweru. Specjalnie przygotowany na ta okazję plan zdjęciowy będzie ciekawym urozmaiceniem piątkowego popołudnia i obchodzonego tego dnia święta Katowic.
„KINO NA KOLE”

8-9 WRZEŚNIA 2012, KINOTEATR RIALTO

Już 8 i 9 września w kinoteatrze Rialto w Katowicach miłośnicy rowerów, kinomaniacy i wszyscy zainteresowani będą mogli wziąć udział w jedynym w swoim rodzaju przeglądzie filmów rowerowych.
„Kino na kole” to niepowtarzalna okazja do obejrzenia produkcji zza Oceanu, m.in.: „To live and ride In L.A” będący gratką dla wielbicieli ostrego koła, „Adventures for the cure” – film o ostrokołowej jeździe przez Stany Zjednoczone opowiedziany głosem trzykrotnego zwycięzcy Tour de France Grega LeMonda, czy też kultowy film rowerowych offroadowców „Life Cycles”. Dokument ten zdobył wiele nagród na międzynarodowych festiwalach sportów ekstremalnych, dyscyplin outdoorowych, festiwali promujących oryginalne formy sztuki. Ponadto w programie znajdą się krótkometrażowe rowerowe produkcje pochodzące z niemieckiego festiwalu w Herne, a także polskie opowieści z rowerem w tle. Wśród tych ostatnich m.in. „Trzy starty” – film z kolarską kreacją Zbyszka Cybulskiego oraz dokument o klimatycznej rowerowej podróży po polskich i białoruskich wioskach – „Tandemem przez pogranicze”. Przed wybranymi seansami zapraszamy na prelekcje zaproszonych gości – ostrokołowców i wszelkiej maści rowerowych freaków.
Przegląd filmowy to nie jedyna atrakcja wrześniowego weekendu. W programie znajdą się również: warsztaty rowerowe, pokazy oldschoolowych jednośladów, fotograficzne atelier oraz rowerowa gra miejska. Podczas warsztatów będzie można nauczyć się jak zaprojektować i wykonać odblaskowe elementy rowerowe, a także w prosty sposób „odpicować” stary rower. Nie zabraknie również kursu wymiany dętki, regulowania hamulców i innych niezbędnych rowerowych porad i napraw. W ciągu dnia nasz fotograf wykona profesjonalne portrety uwieczniające uczucie łączące człowieka z dwukołowym pojazdem.

Na warsztaty nie obowiązują zapisy, wystarczy w godzinach 14:00-18:00 przyjść, przyjechać na rowerze do kinoteatru Rialto. Zachęcamy wszystkich do zabrania ze sobą swoich rowerów!

Prowadzący warsztaty (odblaski, dekorowanie rowerów)

Julia Krzyśków – absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, studiowała projektowanie graficzne na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Już prawie od 10 lat prowadzi przeróżne warsztaty artystyczne, dla dzieci i dla dorosłych, projektuje dodatki odzieżowe i uwielbia przerabiać przedmioty użytku domowego. Wegetarianka i rowerzystka, podróżująca po Śląsku dużym błękitnym rowerem. Współpracowała min. z Zamkiem Cieszyńskim, z Centrum Kultury w Katowicach, Bytomskim Centrum Kultury, z Galerią Kronika w Bytomiu.

Monika Jangrot - Skończyła wzornictwo na wrocławskiej ASP i grafikę w bytomskiej PJWSTK. Projektantka, ceramik, montażystka, animator, czasem fotograf.

W wolnych chwilach eksperymentuje, majsterkuje, nieustannie szuka.
Więcej informacji na stronach organizatora - *http://www.pfee.org.pl**

Żródło:
http://www.mmsilesia.pl/424644/2012/9/5 … egory=news
http://pfee.org.pl/

pan_ppan_p 05 Sep 2012 10:40
Dodaj nową wypowiedź
- +