IV Dąbrowska przyroda rowerem

Facebook Witam wszystkich,
Zgodnie z planem w sobotę 1 września o godz. 9.00 wystartujemy z parkingu MZBM przy ul. Tysiąclecia 20 do 4.Wycieczki pod hasłem „Dąbrowska przyroda rowerem”. Trasa o przepięknych widokach i niezwykle ciekawych obiektach przyrodniczych jak zapewnia przyrodnik Kamil Miśta, który taką trasę wycieczki zaproponował i gwarantuje swój udział. Dokładnie trasę wytyczył Kamil Owczarczyk, przejeżdżając ją wcześniej kilkakrotnie rowerem wybierając optymalne ścieżki.
Prawdopodobnie będzie to najatrakcyjniejsza z dotychczasowych wycieczek!
Tradycyjnie na trasie będą (pół na pół całej trasy) drogi asfaltowe i gruntowe (piachy, korzenie, kamienie, dukty leśne). Cała trasa dłuższa o 10 km od poprzedniej wycieczki. Dlatego powrót (do tego samego miejsca co start) planowany jest dopiero na 17.00. Wskazane jest więc zabrać ze sobą więcej kanapek i napoje.
Po trasie będą liczne postoje na zapoznanie się z mijanymi obiektami cennymi przyrodniczo.

Między innymi zobaczymy: Łąki Niegowonickie, piękne źródła Centurii, rezerwat przyrodniczy Góra Chełm (koło miejscowości Hutki Kanki), obszar chroniony - Łąki Trzęślicowe koło Niwy Zagórczańskiej, uzdrawiające źródło w Skałbani itd.
Uwaga: ponieważ na trasie będą dwa strome, długie zjazdy (wąską ścieżką w lesie) koniecznie sprawdźmy hamulce swoich rowerów – muszą być w 100% sprawne! Adrenalina gwarantowana!
Z uwagi na możliwość przelotnych opadów i nieco chłodniejszą temperaturę trzeba też odpowiednio się ubrać.
Z wycieczki tradycyjnie będzie dużo zdjęć, film i relacja dla prasy.

Informacja uzyskana dzięki uprzejmości Pana Jana Brzost

GhostbikersGhostbikers 29 Aug 2012 06:39
Dodaj nową wypowiedź
- +