ODWOŁANA !!! Wycieczka rowerowa "Siemianowice Śląskie"

Facebook Start: Niedziela 12.08.2012 godzina 11:00 Katowice al:Korfantego Punkt wypożyczalni rowerów tuż obok ronda

Zwiedzanie Pałacu w Siemianowicach (nazywanego również Pałacem Mieroszewskich lub Pałacem Donnersmarcków) – klasycystycznego pałacy z XVII wieku, jednego z największych w Polsce pałaców.

Budowę pałacu zapoczątkował ród Mieroszewskich w XVII wieku. W XVIII wieku stał się własnością i stałą rezydencją rodu Henckel von Donnersmarck. Najstarsza, barokowa część pałacu z dachem łamanym, została wzniesiona na początku przez pierwszych właścicieli, hrabiów Mieroszewskich. Kolejni właściciele, hrabiowie Henckel von Donnersmarck, rozbudowali w XVIII wieku rezydencję, która otrzymała charakter klasycystyczny. Pod koniec XIX wieku Donnersmarckowie sprzedali pałac. W XIX wieku pałac został rozbudowany - połączono najstarsze, północne skrzydło z dobudowanym reprezentacyjnym zachodnim i ze znacznie starszą barokową wieżą nad bramą wjazdową do pałacu. W XX wieku pałac często zmieniał właścicieli, natomiast w 1990 roku został przejęty przez władze miejskie od kopalni "Siemianowice" i czeka na nowego właściciela. Obecnie kubatura głównego korpusu wynosi ponad 23 tys m³.

Zwiedzanie Pałac Rheinbabenów (nazywany również Zameczkiem) – pałac rodu Rheinbabenów położony w Michałkowicach, dzielnicy Siemianowic Śląskich przy ulicy Oświęcimskiej 1.

Na początku dwór był własnością rodu Mieroszewskich. Był głównie zbudowany z drewna, z wyjątkiem murowanych fundamentów, jednak od XVI w. był on wzmacniany poprzez budowanie murowanych pięter o kształtach kwadratu lub prostokąta, dobudowywanie parkanu oraz wieży wznoszącej się nad wrotami. W 1741 r. ostatni przedstawiciel rodu Mieroszewskich – Jan Krzysztof wydał swoją córkę za niemieckiego podporucznika z rodu Schwellengröbel. Michałkowice przeszły pod władanie rodu Schwellengröbel, a następnie Rheinbabenów. Ród Rheinbabenów zmienił styl architektoniczny pałacu na neogotycki. Po II wojnie światowej właścicielem "Zameczku" stała się kopalnia "Michał", która przekształciła go w Zakładowy Dom Kultury. Obecnie pałac podlega kopalni "Siemianowice", mieści się w nim Klub Technika, a w salach są organizowane liczne imprezy o charakterze kulturalnym.

Poziom trudności: łatwy
Zapisy na rowery z wypożyczalni: ue.wodorgo-otsaim|kilwap.anyzratak#ue.wodorgo-otsaim|kilwap.anyzratak (można na swoim)

olo81olo81 09 Aug 2012 13:31
Dodaj nową wypowiedź
- +