Dąbrowska przygoda rowerem III

Facebook Sobota 18.08 godz. 9:00 molo przy Pogorii 3

Tym razem penetrujemy przyrodę i jej wspaniałe obiekty (pomniki przyrody), krajobrazy i urocze zakątki w północnych rejonach Dąbrowy Górniczej. Towarzyszyć nam będzie znany z poprzedniej wycieczki przyrodnik, pracownik Śląskiej Dyrekcji Parków Krajobrazowych – Kamil Miśta. W przygotowaniu wycieczki mają również swój udział Nadleśnictwo Lasów Państwowych - Siewierz oraz Leśnictwo Ząbkowice.

Trasa o długości ok. 50-60 km zapowiada się równie ciekawie, a może nawet bardziej od poprzedniej wycieczki. Powrót planowany jest na godz. 15-16. Obowiązuje formuła 50/50, czyli połowa trasy po drodze utwardzonej (asfalt), a połowa to ścieżki gruntowe i leśne, fragmentami korzenie, kamienie, piachy a dla reumatyków - pokrzywy. Będzie też ok. 50m odcinek, gdzie rower można tylko dopchać pod górę do miejsca, w którym znajduje się bardzo ważny obiekt przyrodniczy.

Pierwszą połowę trasy poprowadzi na czele jej autor – Paweł Słomiany z Trzebiesławic (tamtejsze lasy zna jak własną kieszeń), a drugą - Kamil Owczarczyk (Łosień), wielki tropiciel nieznanych ścieżek i szlaków rowerowych Dąbrowy Górniczej i jej okolic.

Początek – sobota 18 bm. godz. 9.00 przy molo Pogorii III. Dalej jedziemy po stronach zachodnich Pogorii III i Pogorii IV. Jeśli komuś bardziej pasuje, to można oczekiwać na grupę na zaporze na Pogorii IV (pomiędzy Pogorią III i IV) ok. g. 9.20. Za Pogorią IV koniec asfaltu i zaczną się drogi gruntowe.

Po przejechaniu głównego odcinka wycieczki wracamy trasą zaproponowaną przez Kamila, tj. od rejonu pomiędzy Błędowem a Łośniem i dalej okrążając od południa Hutę Mittal docieramy do Gołonoga.

Uwaga: na wycieczkę zabieramy tradycyjnie coś do picia i kanapkę. W połowie trasy będzie dłuższy odpoczynek z możliwością zakupu i spożycia ciepłego posiłku: grill, pieczywo, herbata i coś na deser (razem ok. 15 zł) oraz różne napoje. W tym samym miejscu dla odważnych próba jazdy konnej.

Tradycyjnie z wycieczki będzie robiony obszerny serwis fotograficzny, filmowy i tekstowy na potrzeby dokumentacji własnej oraz mediów.

Do zobaczenia na trasie!

Dodam jeszcze krótkie opisy rejonów przyrodniczych odwiedzanych m.in. na 3. wycieczce:

Bukowa Góra – pomniki przyrody (buki), naturalne buczyny, z dużym udziałem chronionych roślin i zwierząt. Występuje wilczomlecz pstry, mający tu jedyne stanowisko w Polsce, największa osobliwość przyrody Dąbrowy Górniczej.

Recki Las – naturalny, piękny drzewostan bukowy i bogata awifauna, ciepłolubne murawy, zarośla, rośliny chronione, ciekawe zwierzęta jak: borsuk, dzięcioł duży, myszołów, kruk.

Łąki Łęka – łąki kosaćcowe z występującymi tam płatami torfowisk z siedmiopalecznikiem błotnym, ostrzeniem łąkowym, wiązówką błotną, Ziemowitem jesiennym oraz niezwykle rzadką paprocią – nasięźrzał.
Jan Brzost

Czarny KotCzarny Kot 09 Aug 2012 09:29
Dodaj nową wypowiedź
- +