Ruszy Rajd Rowerowy śladami Ryśka Riedla (TEN PIĄTEK)

Facebook Rajd rowerowy wyruszy spod Urzędu Miasta w Tychach, naprzeciwko którego stoi pomnik Ryśka Riedla. Trasa będzie prowadziła m.in. przez okolice Jeziora Paprocańskiego, gdzie odbyło się 10 edycji Festiwalu Muzycznego im. Ryśka Riedla, uczestnicy pojadą także do dzielnicy Wartogłowiec, gdzie lider Dżemu został pochowany.
- Z Tychów będziemy się kierować w stronę Katowic. Pojedziemy parkiem leśnym i dalej do Chorzowa, żeby wziąć udział w II Chorzowskim Przeglądzie Muzyków Ulicznych - powiedział Michał Kasperczyk z Stowarzyszenia Sportowego NOL-Tychy, które organizuje rajd.
START RAJDU O GODZ. 15:00

Rajd poprzedza 14. edycję Festiwalu Muzycznego im. Ryśka Riedla "Ku przestrodze" organizowanego dla przypomnienia twórczości lidera grupy Dżem. Przy okazji każdej imprezy organizatorzy starają się uświadomić młodym ludziom, jak zgubny skutek może mieć zażywanie narkotyków, które przyczyniły się do jego śmierci. W tym roku będą także zachęcać do włączenia się w akcję "Wspólnie przeciw białaczce".
Festiwal odbędzie się w sobotę i niedzielę na polach marsowych Parku Śląskiego w Chorzowie.
Na pierwszy dzień imprezy zaplanowano przesłuchania konkursowe, których organizatorem jest Stowarzyszenie "Skazani na Bluesa". Wystąpi także zespół Cree. Drugiego dnia będzie można posłuchać laureatów konkursu dnia poprzedniego, na scenie pojawi się także zespół Dżem; odbędą się również koncerty gwiazd - Tommy Denander (USA) & Polish Friends oraz Cedric Burnside Project.
Gitarzysta Tommy Denander znany jest m.in. ze współpracy z BB Kingiem, Carlosem Santaną, Toto, Jimmy'm Page'm, z kolei Cedric Burnside jest jednym z najlepszych perkusistów bluesowych młodego pokolenia.
Pierwszy festiwal ku pamięci Riedla odbył się w dniach 29-30 lipca 1999 r. nad Jeziorem Paprocańskim w Tychach.
Riedel zmarł 30 lipca 1994 r. w Chorzowie w wieku 38 lat. Na nagrobku artysty wykuto słowa pochodzące z piosenki "Naiwne pytania": "W życiu piękne są tylko chwile…". Do przebojów zespołu Dżem należą m.in. piosenki: "Czerwony jak cegła", "Whisky", "Sen o Wiktorii".

Dla uczestników rajdu przygotowano opaski odblaskowe w ramach akcji prowadzonej przez portal www.NOLTYCHY.pl (Lepiej Widoczni – Widocznie Lepsi) oraz okolicznościową pieczątkę.
Dodatkowo uczestnicy będą mieli możliwość w Chorzowie dołączyć do Dawców Szpiku Kostnego. Zachęcamy więc do włączenia się w akcję „Wspólnie przeciw białaczce”. Akcja trwa w Chorzowie od 27 – 29 lipca 2012r w godz. 12:00 – 18:00. Wystarczy naprawdę drobny gest, a może uratować ludzkie życie.
Rajd swój początek będzie miał w Tychach przy pomniku Ryśka (al. Niepodległości – przystanek naprzeciw Urzędu Miasta Tychy).

START RAJDU O GODZ. 15:00

Trasa rajdu: Tychy – Katowice – Chorzów (Uczestnictwo w II Chorzowskim Przeglądzie Muzyków Ulicznych) – Tychy ~ ok. 60 km

Czarny KotCzarny Kot 25 Jul 2012 11:51
Dodaj nową wypowiedź
- +