Już za dwa tygodnie rowerowy weekend

Facebook W ostatni weekend Kwietnia rowerzyści opanują stolicę Górnego Śląska i miasta Zagłębia Dąbrowskiego. Rowerowy weekend zainicjuje Górnośląska Masa Krytyczna, a już następnego dnia, w sobotę odbędzie się Zagłębiowska Masa Krytyczna, w niedzielę zaś rowerzyści będą rywalizować w Rajdzie Rowerowym w Dąbrowie Górniczej.

Rowerzyści protestują.

Masa Krytyczna to niekomercyjna impreza organizowana przez miłośników jazdy na rowerze, którzy przejeżdżając głównymi ulicami miast starają się zwrócić uwagę na obecność rowerów w mieście, a także na konieczność inwestowania w infrastrukturę rowerową. Jest to również promocja zdrowego trybu życia i przede wszystkim okazja do ciekawego spędzenia czasu. Tempo przejazdu jest dostosowane tak, aby każdy z powodzeniem dojechał do mety.

Piątek 24 Kwietnia - Górnośląska Masa Krytyczna.

Górnośląska Masa Krytyczna to impreza organizowana od kilku lat w stolicy Górnego Śląska – Katowicach. Odbywa się w każdy ostatni piątek miesiąca, nawet w zimie :-)
Najbliższa „Masa” jest zaplanowana na 24 Kwietnia 2009r. Start o godzinie 17.30 na rynku w Katowicach, trasa przejazdu biegnie wyłącznie przez Katowice.

Sobota 25 Kwietnia – Zagłębiowska Masa Krytyczna

Sobota to dzień, w którym rowery opanują ulice miast Zagłębia Dąbrowskiego.
Masa Krytyczna w Zagłębiu jest organizowana dwa razy do roku na wiosnę i jesienią.
Najbliższy przejazd odbędzie się 25 Kwietnia 2009r. Start o godzinie 15:00 spod dworca PKP w Sosnowcu. Trasa liczy 17 kilometrów i biegnie kolejno przez 4 miasta Zagłębia; Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą, Będzin i Czeladź.
Uczestnicy otrzymają pamiątkową przypinkę, smycz i gwizdek. Dzięki nim rowerzystów będzie nie tylko widać, ale i słychać. Na mecie w Czeladzi, władze miasta przygotowały dla uczestników ciepły posiłek, a na finałowej scenie zagra zespół Konopians.

Niedziela 26 Kwietnia – Rajd Rowerowy w Dąbrowie Górniczej

Niedziela to rowerowa rywalizacja w organizowanym przez miasto Dąbrowa Górnicza „Rajdzie Rowerowym”. Start 26 Kwietnia 2009r. o godz. 10:00 w Parku Zielona. Trasa biegnie ścieżkami rowerowymi do Błędowa. Wyznaczono na niej punkty kontrolne. Każdy uczestnik, który przejedzie przez wszystkie punkty bierze udział w losowaniu nagród. Organizator zapewnia posiłek dla każdego uczestnika posiadającego numer startowy, mapkę, numer startowy, obsługę medyczną, ubezpieczenie NNW.

Zgłoszenia należy słać na maila: lp.risc|trops#lp.risc|trops do 20 kwietnia.Szczegółowych informacji udzielą pracownicy działu sportu pod nr 032 261 21 05 oraz www.codlozrsir.pl

źródło: www.bike4.pl

olo81olo81 13 Apr 2009 12:03
Dodaj nową wypowiedź
- +