II Zagłębiowska Masa Krytyczna za nami

Facebook Rowerzyści z Zagłębia i okolic licznie stawili się w ostatnią sobotę kwietnia na starcie Zagłębiowskiej Masy Krytycznej w Sosnowcu, gdzie rozpoczęło się rowerowe święto na ulicach Zagłębia Dąbrowskiego. Przyjechało prawie 1000 osób, które pragnęły pokazać jak wiele ludzi jeździ na rowerze, a przede wszystkim zwrócić uwagę na problemy rowerzystów. Najważniejszym z nich jest brak ścieżek rowerowych, co skutecznie uniemożliwia bezpieczny przejazd rowerem przez miasto i zmusza do korzystania z dróg. Jak sami rowerzyści i kierowcy przyznają, bywa to uciążliwe dla obu stron, a najlepszym rozwiązaniem problemu jest budowa ścieżek dla rowerów.

Pomimo tego, że założeniem Masy Krytycznej jest protestem skierowany do władz miast, które odpowiedzialne są za infrastrukturę rowerową w mieście, na imprezę przyjechał również wiceprezydent Sosnowca Zbigniew Jaskiernia(na co dzień zapalony rowerzysta), który w ten sposób chciał poprzeć działania i postulaty rowerzystów i obiecać, że zrobi wszystko co w jego mocy, aby ścieżki rowerowe powstały jak najszybciej. Na starcie pojawił się również prezes sosnowieckiego oddziału PTTK Stanisław Czekalski.

Wyjątkowo dopisała pogoda. Niebo bez chmur, dwadzieścia stopni ciepła i lekki wiatr to idealne warunki do jazdy na rowerze.

Każdy z uczestników otrzymał pamiątkową plakietkę imprezy oraz specjalny gwizdek. Można było również wypełnić ankietę na temat budowy infrastruktury rowerowej.

Uczestnicy masy przejechali kolejno przez cztery miasta Zagłębia Dąbrowskiego: Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą, Będzin do Czeladzi. Przez całą drogę było ich nie tylko widać, ale i dzięki gwizdkom również słychać.

Masa Krytyczna była więc jasnym sygnałem dla władz, że infrastruktura rowerowa w mieście jest niezwykle potrzebna, a dla kierowców, że póki sytuacja się nie poprawi, miłośnicy dwóch kółek są zmuszeni do jazdy ulicami miast, czy tego chcą, czy nie.

Na Rynku na wszystkich czekał przygotowany przez władze Czeladzi piknik i gorąca grochówka. Uczestników przywitał burmistrz miasta Marek Morozowski, który podobnie jak wiceprezydent Sosnowca jechał dzielnie w peletonie.

Rowerzyści na kilka godzin zawładnęli czeladzką starówką i świetnie bawili się podczas koncertu zespoły Konopians.
Był również czas na rozmowy o rowerach, okazja do pochwalenia się swoim jednośladami oraz do lepszego poznania się uczestników imprezy

Następna Zagłębiowska Masa Krytyczna już we wrześniu.

FdZD-Sosnowiec

olo81olo81 26 Apr 2009 10:53
Dodaj nową wypowiedź
- +