DOLACZzmkCZYSTY.svg
NEWSYzmkCZYSTY.svg

"II Zagłębiowska Masa Krytyczna za nami" chmurka.svg

Rowerzyści z Zagłębia i okolic licznie stawili się w ostatnią sobotę kwietnia na starcie Zagłębiowskiej Masy Krytycznej w Sosnowcu, gdzie rozpoczęło się rowerowe święto na ulicach Zagłębia Dąbrowskiego. Przyjechało prawie 1000 osób, które pragnęły pokazać jak wiele ludzi jeździ na rowerze, a przede wszystkim zwrócić uwagę na problemy rowerzystów. Najważniejszym z nich jest brak ścieżek rowerowych, co skutecznie uniemożliwia bezpieczny przejazd rowerem przez miasto i zmusza do korzystania z dróg. Jak sami rowerzyści i kierowcy przyznają, bywa to uciążliwe dla obu stron, a najlepszym rozwiązaniem problemu jest budowa ścieżek dla rowerów.

"Już w Sobotę Druga Zagłębiowska Masa Krytyczna" chmurka.svg

25 kwietnia rowerzyści z całego Zagłębia (i nie tylko) ruszają na drogi naszych miast, chcąc pokazać jak wiele osób korzysta z tego środka transportu. Ten wspólny rowerowy przejazd ma na celu pokazanie jak dużą popularnością cieszy się ta forma komunikacji i jak bardzo potrzebna jest budowa bezpiecznej infrastruktury rowerowej. FdZD Sosnowiec zaprasza wszystkich chętnych do udziału w tym rowerowym święcie. Starujemy o godzinie 15.00 spod Dworca Głównego w Sosnowcu, ale zapraszamy już przed godziną 14.00.

"Miasto dla rowerów" chmurka.svg

Zbliża się Zagłębiowska Masa Krytyczna, impreza mająca na celu zwrócenie uwagi na brak ścieżek rowerowych.Postanowiliśmy sprawdzić jakie są najbliższe plany rozwoju infrastruktury rowerowej w naszym regionie. W linkach poniżej informacje z czterech miast Zagłębia Dąbrowskiego:
Dąbrowa Górnicza Czeladź Będzin Sosnowiec

"Chcesz ścieżek rowerowych w Sosnowcu? Wypełnij ankietę!" chmurka.svg

Zachęcamy do wypełnienia ankiety dotyczącej ścieżek rowerowych w Sosnowcu. Ankieta jest anonimowa i zawiera 25 pytań. Badanie realizowane jest w ramach projektu: rekreacyjne tereny oraz istniejące i planowane trasy rowerowe” Pytania zostały skonsultowane min z stowarzyszaniem FdZD Sosnowiec organizującym na terenie Zagłębia Dąbrowskiego akcję promującą budowę infrastruktury rowerowej o nazwie Masa Krytyczna. ANKIETA

"Już za dwa tygodnie rowerowy weekend" chmurka.svg

W ostatni weekend Kwietnia rowerzyści opanują stolicę Górnego Śląska i miasta Zagłębia Dąbrowskiego. Rowerowy weekend zainicjuje Górnośląska Masa Krytyczna, a już następnego dnia, w sobotę odbędzie się Zagłębiowska Masa Krytyczna, w niedzielę zaś rowerzyści będą rywalizować w Rajdzie Rowerowym w Dąbrowie Górniczej.

"Pierwsza Masa Gliwicka Za Nami" chmurka.svg

3 Kwietnia 2009 roku odbyła się pierwsza Gliwicka Masa Krytyczna. Pogoda dopisała i zjawiło się około 160 rowerzystów. Wystartowali z Placu Krakowskiego by objechać Centrum Gliwic.
więcej na stronach masy m-k.org.pl oraz forum. A tu trochę fotek.

"Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego - Sosnowiec zaprasza na Drugą Zagłębiowską Masę Krytyczną" chmurka.svg

Już za miesiąc odbędzie się Druga Zagłębiowska Masa Krytyczna. Imprezę organizują wspólnie FdZD-Sosnowiec, oraz miasta Czeladź i Sosnowiec. Rowerowa Masa Krytyczna, to impreza polegająca na zebraniu się jak największej grupy rowerzystów i ich wspólny przejazd przez centra miast, dzięki czemu są bardziej widoczni i mogą bezpiecznie poruszać się po ulicach.