DOLACZzmkCZYSTY.svg
NEWSYzmkCZYSTY.svg

"Rowerzyści promują przeszczepy serca. Piątek 12 czerwca godzina 9.30 Dworzec Główny w Sosnowcu (Zbiórka)" chmurka.svg

12 czerwca 2009r. 20-osobowa grupa miłośników jazdy na rowerze wyruszy w swój kolejny rajd rowerowy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wśród nich jest 13 osób po przeszczepie serca. To już IV Rajd Rowerowy. Jego organizatorem jest Stowarzyszenie Transplantacji Serca koło Zabrze oraz firma „Sport-Górski”. Jak informuje nas Pani Renata Maternik Komandor rajdu,, tegoroczne hasło imprezy brzmi „Z drugim sercem na rowerze po zdrowie i przygodę”. Odzwierciedla ono główne cele tego przedsięwzięcia, jakimi są promowanie transplantacji serca, jako skutecznej metody leczenia oraz propagowanie zdrowego, aktywnego stylu życia.

"II Zagłębiowska Masa Krytyczna za nami" chmurka.svg

Rowerzyści z Zagłębia i okolic licznie stawili się w ostatnią sobotę kwietnia na starcie Zagłębiowskiej Masy Krytycznej w Sosnowcu, gdzie rozpoczęło się rowerowe święto na ulicach Zagłębia Dąbrowskiego. Przyjechało prawie 1000 osób, które pragnęły pokazać jak wiele ludzi jeździ na rowerze, a przede wszystkim zwrócić uwagę na problemy rowerzystów. Najważniejszym z nich jest brak ścieżek rowerowych, co skutecznie uniemożliwia bezpieczny przejazd rowerem przez miasto i zmusza do korzystania z dróg. Jak sami rowerzyści i kierowcy przyznają, bywa to uciążliwe dla obu stron, a najlepszym rozwiązaniem problemu jest budowa ścieżek dla rowerów.

"Już w Sobotę Druga Zagłębiowska Masa Krytyczna" chmurka.svg

25 kwietnia rowerzyści z całego Zagłębia (i nie tylko) ruszają na drogi naszych miast, chcąc pokazać jak wiele osób korzysta z tego środka transportu. Ten wspólny rowerowy przejazd ma na celu pokazanie jak dużą popularnością cieszy się ta forma komunikacji i jak bardzo potrzebna jest budowa bezpiecznej infrastruktury rowerowej. FdZD Sosnowiec zaprasza wszystkich chętnych do udziału w tym rowerowym święcie. Starujemy o godzinie 15.00 spod Dworca Głównego w Sosnowcu, ale zapraszamy już przed godziną 14.00.

"Miasto dla rowerów" chmurka.svg

Zbliża się Zagłębiowska Masa Krytyczna, impreza mająca na celu zwrócenie uwagi na brak ścieżek rowerowych.Postanowiliśmy sprawdzić jakie są najbliższe plany rozwoju infrastruktury rowerowej w naszym regionie. W linkach poniżej informacje z czterech miast Zagłębia Dąbrowskiego:
Dąbrowa Górnicza Czeladź Będzin Sosnowiec

"Chcesz ścieżek rowerowych w Sosnowcu? Wypełnij ankietę!" chmurka.svg

Zachęcamy do wypełnienia ankiety dotyczącej ścieżek rowerowych w Sosnowcu. Ankieta jest anonimowa i zawiera 25 pytań. Badanie realizowane jest w ramach projektu: rekreacyjne tereny oraz istniejące i planowane trasy rowerowe” Pytania zostały skonsultowane min z stowarzyszaniem FdZD Sosnowiec organizującym na terenie Zagłębia Dąbrowskiego akcję promującą budowę infrastruktury rowerowej o nazwie Masa Krytyczna. ANKIETA

"Już za dwa tygodnie rowerowy weekend" chmurka.svg

W ostatni weekend Kwietnia rowerzyści opanują stolicę Górnego Śląska i miasta Zagłębia Dąbrowskiego. Rowerowy weekend zainicjuje Górnośląska Masa Krytyczna, a już następnego dnia, w sobotę odbędzie się Zagłębiowska Masa Krytyczna, w niedzielę zaś rowerzyści będą rywalizować w Rajdzie Rowerowym w Dąbrowie Górniczej.

"Pierwsza Masa Gliwicka Za Nami" chmurka.svg

3 Kwietnia 2009 roku odbyła się pierwsza Gliwicka Masa Krytyczna. Pogoda dopisała i zjawiło się około 160 rowerzystów. Wystartowali z Placu Krakowskiego by objechać Centrum Gliwic.
więcej na stronach masy m-k.org.pl oraz forum. A tu trochę fotek.